Sunday, October 15, 2006

Bokfynd


Det har, som de flesta säkert vet, varit Galna Dagar på Stockmann. Jag har letat igenom Akademens bokerbjudanden tre gånger och bara köpt en bok, Tove Janssons Hur gick det sen?, så man kan lugnt säga att den rean inte gav mig så mycket. Jag stod och höll i en italiensk kokbok igår, men insåg strax innan jag skulle gå till kassan att jag aldrig använder mina kokböcker (utom Jamies, jag avgudar Jamie) och att det därför är helt onödigt att spendera 9,90 på en ny dammsamlare. Jag väntar tills Jamie's Italy finns som pocket istället.

Men jag gjorde fynd på loppisen som studenterna ordnade på jobbet: Stephen Kings The Dark Half och Maria Langs tre första deckare, helt gratis! Nu får jag inte skaffa mer böcker på en tid, jag har så många olästa böcker som står och känner sig förbisedda.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh!

Från mjölkbutiken klockan fem,
ett litet Mumintroll gick hem.
Och vägen lång och kuslig var
en kanna full med mjölk han bar.
Det var ej långt till skymningen.
Vad tror du att det hände sen?

Var det rätt? Vi hade ett dagbarn som älskade den boken. Både han och vi andra kunde så småningom hela utantill. Tyvärr har jag glömt det mesta nu. Tänk om man kunde recitera en hel Muminbok! Vilken god finlandssvensk man skulle vara! :)

10:48 PM  
Blogger maria said...

Den missade jag! Såg att den skulle komma, men hade glömt bort den när det var så dags. Annars hade jag i princip redan allt jag ville ha (Time traveler's wife, Murakami, Anna Gavalda...) förutom "Gittan och fårskallarna". Men oföretagsamt nog kom jag mig inte för att köpa den heller.

2:23 PM  

Post a Comment

<< Home