Tuesday, November 07, 2006

Magasin och några jultankar.

Först, som svar på frågan om tidningar: Jag är helt inredningsnörd... Läser flera i gången, men har märkt att de ofta har en tendens att kopiera varandra. Eller det är väl helt enkelt så att de alla skriver om samma trender så då blir det lätt samma innehåll.
I söndags köpte jag "Drömhem & Trädgård", fick lite julkänsla då jag såg den. Tycker att det är lite tidigt med julsaker i affärerna (såg på Ikea redan i september...), men man vill ju gärna börja planera... Då jag jobbat som lärare har jag tyvärr haft julen lite upp i halsen med allt pysslande och övande. Dessutom brukar jag inte inse hur fort jag borde börja pynta för att hinna innan betygshets och julfest. Lite märkligt att jag aldrig lär mig...
Idag kom dessutom "Allt i hemmet". Jag har prenumererat på den förr. Nu i höst nappade jag på ett 4 för 49 kr erbjudande och fick alltså första numret idag. Nu då, då jag borde ha tid att fundera på pynt och sånt, har jag inte råd... Har lovat mig själv att köpa en adventsljusstake för det måste man ju ha! Men så mycket mer blir det inte, jag vet ju inte ens om jag är här i jul. Skulle vara lite trist att sitta här ensam... Ska hålla utkik i mina nya tidningar efter tips på pynt som inte kostar nåt eller är väldigt billiga...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home