Monday, November 06, 2006

Neon x 2



det här är en mycket speciell tidning.... den är den enda tidning jag köpt två gånger på en och samma dag... jag glömde den nämligen på flyget hem från tyskland senast vid första mellanlandningen, det var otroligt irriterande när jag kom på det för jag hade inte ens läst hälften av allt som stod i den. Jag försökte faktiskt hitta en ny tidning att köpa, men hittade inget och bråttom hade jag, så tänkte som så, jag spenderar lika mycket på två tidningar som jag spenderat på en hemma (den kostar 3 €), så what the hell!

Brukar nästan alltid handla den här tidningen när jag är i Tyskland, jag gillar den för att den har mycket att läsa, kort som långt och det handlar om allt i princip; i det här numret har jag fått lite nyttigt och onyttigt om kina, kärlek på jobbet, bedra med framgång, Scarlett Johansson, Sofia Coppola och slaverihandel i Europa and margaret thatcher apparantely uppfann mjukglassen...

Hemmavid och med det något begränsat utbud på ön, så brukar hålla jag tillgodo med Elle lite nu och då. Den har en rätt ok blandning av lite artiklar och mode. Det brukade va inredningstidningar, men har gone off them för tillfället. Vad läser ni för mags då?

1 Comments:

Blogger maria said...

Ja, alltså, jag måste ju erkänna att jag ännu är så pass otrendig att jag läser inredningstidningar (Elle, Sköna Hem mestadels och så danska Bolig magasinet som är min favorit om jag lyckas få någon att langa den åt mig). Köper någon vanlig Elle ibland, men det är ganska länge sedan senast...

8:50 AM  

Post a Comment

<< Home