Friday, August 31, 2007

På soffbordet

Efter att läst en hel radda riktigt bra och spännande böcker under semestern så tappade det rejält med fart när jag påbörjade en tysk Utta Danella bok Meine Freundin Elaine från bibban, som brukar va rätt lättsamma saker, men som inte lyckades alls fånga mitt intresse nu och sen avstannade läsandet nästan helt istället. Nu har jag kommit igång med Kate Atkinsons One Turn Around som känns lovande redan. Maria har ju bland annat nämnt den tidigare här.

På soffbordet eller rättare sagt på köksbordet väntar sen Johanne Hildebrandts Fördömd och Susanne Alakoskis Svinalängorna. Fördömd hoppas jag mycket på. Gillade skarpt hennes Valhallaserie och den här ska ju också spela lite på forntiden. Svinalängorna har jag kännt mig lite avogt inställd emot och lite (eller rätt mycket) frågande om det är bok för mig. Den har ju fått massor av beröm här och där, men finska invandrare i Sverige känns inte riktigt så spännande för mig, men vi får väl se om den kan slå mig med häpnad.

Vad för rader läser ni andra just nu då?

1 Comments:

Blogger maria said...

Just nu; The Ghost Orchid av Carol Goodman. Det är djupa konstnärer och marmorstatyer och seancer och mystiska labyrinter och andar efter döda barn och the works, har inte kommit så långt än men verkar riktigt bra... Nästa på tur är John Avvide Lindqvists nya, "Papperväggar".

8:13 PM  

Post a Comment

<< Home