Friday, November 24, 2006

Ben Elton

Oj, jag har slarvat med bokbloggsskrivandet på sistone. Jag har inte läst något heller, så det är lite svårt att skriva något då...

Men jag har fått och köpt trevliga böcker, och dem kan jag ju skriva om! I födelsedagspresent fick jag Ben Eltons nyaste, Chart Throb där han tar sig an Idols (han har tidigare skrivit en bok om ett TV-program som var väldigt likt Big Brother). Jag förväntar mig många skratt och page-turning storytelling.

Denna gåva fick mig sedan att äntligen beställa Eltons föregående bok, First Casualty som jag tänkt köpa ända sen den kom ut, men av någon anledning har det aldrig blivit av. Och nu fanns den ju inte på Akademen länge så jag måste beställa den från Amazon. First Casualty handlar om en soldat under första världskriget och jag ser fram emot att läsa den. Ben Elton brukar annars mest skriva skarp samhällssatir med mycket humor, det här verkar vara något helt annorlunda.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home