Monday, February 12, 2007

Litteraturdagar

De åländska litteraturdagarna har släppt sitt program för året för ett tag sen. Dagarna har ju blivit ett rätt stort evenemang här på ön och ändå rätt kända författare (i år bla Arne Dahl, Åsa Nilsonne, Kjell Westö, och endel lokala förmågor) har dykt upp. Måste ju säga att jag inte egentligen läst nån av årets, ok, en bok av Kjell Westö och än så länge bara tänkt läsa Fred Forsells krönikebok Texter att älska till som jag hört en hel del bra om och med en del välplacerade "sanningar" om oss öbor...
Här ska också erkännas att jag inte nånsin varit på litteraturdagarna förutom en kväll på arbetets vägnar för ett antal år sen. Har inget som helst minne vilka författare var där förutom en svensk poet med det där mycket konstiga namnet, Daniel Bogagliou eller nåt... Han läste sina dikter och var lite allmänt underlig i mina ögon, men i och för sig gjorde han ju intryck eftersom han 'r den ända som jag kommer ihåg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home