Thursday, January 04, 2007

Bok på film

Filmer baserade på böcker vimlar det förstås av, som brukar bli mer eller mindre bra. Da Vinci-koden på film var inget vidare enligt mig, medan Brokeback Mountain förstås då va otroligt bra. En geishas bekännelse har jag inte ännu sett på film. Några andra böcker som blev film 2006?

Här finns några böcker som tydligen är på väg att bli film under det nya året 2007, låter sådär lagom intressant, har nog inte läst egentligen nån av de böckerna, ja förutom Harry Potter så klart, men filmerna har väl varit sisådär, men visst kommer jag att gå och se filmen också. Men Nancy Drew måste ju nästan bli ett måste för oss, med såna ljuva barndomsminnen med det där Kitty-böckerna?!:)

1 Comments:

Blogger Siv said...

Children of Men var jättebra som film, men jag inte läst boken (den kommer att finnas på bokrean, jag ska köpa).

München var väl också baserad på en bok, men det är inte rikigt samma sak då det bygger på verkliga händelser.

Sen finns ju Eragon, men ju mindre som sägs om den filmen desto bättre. Boken var sist och slutligen inte så dålig, jag ska återkomma till den.

12:38 PM  

Post a Comment

<< Home