Wednesday, November 29, 2006

En smula besviken

Jag brukar vanligtvis älska Paulo Coelhos böcker och sluka varenda ord han skriver med glädje. Läste nyss ut The Pilgrimage efter mycket om och men. Jag kom aldrig riktigt in i boken trots att den var intressant i sig men det var något som fattades, den där magin man vanligtvis hittar i hans böcker var inte där till 100%.

Den är visserligen fakta och inte fiktion som hans böcker vanligtvis är och handlar om hans egen pilgrimsfärd till Santiago del Compostela. Jag köpte den mest för att jag själv funderat på att pilgrimsvandra och tycker det är intressant att läsa skildringar om sådana. Men i varje fall, det var något som fattades i denna bok, jag var hela tiden i andra tankar och inte alls inne i handlingen som man är med en riktigt bra bok.

Nu läser jag dock en spännande bok, Den vita Massajen av Corinne Hoffman. En kompis som bott i Afrika rekommenderade den åt mig och den är verkligen intressant. Om den stora passionen som slår ner utan förvarning och ändrar ens liv på ett ögonblick. Den finns faktiskt, det är bevisat. En kärlekshistoria utan like. Nyligen filmatiserad men jag läser hellre boken. Alla vet ju att boken alltid är bättre än filmen...

3 Comments:

Blogger maria said...

... och gillar du den så finns det två böcker till i samma serie, tror jag. Jag läste den någon gång för ganska länge sedan och kunde ganska omgående konstatera att jag nog inte hade stått ut med det livet i en vecka ens - cirkulerade alltför mycket kring getter...

7:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo jag såg det :) Har du nåt specifikt emot getter?

4:46 PM  
Blogger maria said...

nä, men livsfilosofin "en bra fru är (nästan) lika bra som en bra get", minns dock inte om det var i denna bok eller ur ett massajprogram jag såg på tv... :-)

Tror bara att jag skulle ha svårt att anpassa mig...

5:02 PM  

Post a Comment

<< Home